Dræbte Jøderne deres egen Messias?

Fra Ivarfjeld.wordpress.com/
Af Ivar Fjeld.

«Hvis Jøderne ikke dræbte Jesus, hvem gjorde så? Romerne sømmede Hans hænder og fødder til korset, men det var den Jødiske Sanhedrin, der dømt Ham til døden».

Denne kommentar illustrerer et af de vigtigste spørgsmål i menneskehedens historie. Meget står på spil her. «Problemet» med Jesu død er domstolen. Der må være en død, før nogen kan blive anklaget for mord.

Da Bibelen hævder, at Jesus er i live, må en eller anden have misforstået noget. Ikke blot Bibelen hævder, at Messias er i live, men mange millioner mennesker hævder det samme.

Jesus selv støtter dem, der hævder, at det Jødiske folk er uskyldig i menneskers mord-anklage.

Joh 10:17-18:
”Derfor elsker Faderen mig, fordi jeg sætter mit liv til for at få det tilbage. Ingen tager det fra mig, men jeg sætter det til af mig selv. Jeg har magt til at sætte det til, og jeg har magt til at få det tilbage. Og det har min fader påbudt mig at gøre.«

Jesus gav selv sit liv, og Han tog det igen, for at leve for evigt. Graven var tom. Det var ikke mord, der var ikke nogen morder, og Han - det formodede offer - lever og røres.

Den menneskelige domstol, der har anklaget det Jødiske folk for at «dræbe» deres egen Messias, King Y’shua, er de virkelige forbrydere. De har endog begået folkedrab i fredens og retfærdighedens navn for at bevise deres sag.

I Bibelen anklages sådanne mennesker for at være for en meget anti-Jødisk messias. I den Græske version af Bibelen stemples sådanne personer som anti-kristne.

Jesus bar ikke korset, fordi Han ønskede, at nogen skulle bebrejdes. Han bar korset for at bære al verdens synd. Han døde på korset i Jerusalem og genopstod!, så vi alle kunne få en chance for at omvende os, tro på Ham og leve. Jeg er et af Hans vidner. Den Jødiske Messias er i live, og Han elsker det Jødiske folk.

Tilbage til det oprindelige spørgsmål: Hvem «dræbte» Jesus?

Det gjorde jeg. Det var mine synder, der drev Jesus til korset. Han opgav sit liv, fordi Han elskede mig. Du er også en synder, der skal frelses ved Ham.