Deceived on Purpose - II.

New Age Konsekvenserne af Purpose-Driven Church.
Af Warren Smith.

Fra Kapitel 5.
Jeg vidste, at jeg blev åndeligt ført, da jeg var i New Age. Jeg vidste bare ikke, at jeg blev ledet af en bedragerisk åndeverden. Jeg vidste ikke engang, at der var en vildledende åndeverden, eller at der var sådan noget som vildledende ånder. Jeg vidste ikke, at vildledende ånder kunne præsentere sig selv som "Gud" og "Jesus" og "Helligånden." Jeg vidste ikke, at Bibelen advarer imod disse bedrageriske ånder og siger, vi skal prøve ånderne og sikre, at vi ikke bliver bedraget af en "anden Jesus", "en anden ånd," og "et andet evangelium" (1 Joh 4:1; 2 Kor 11:3-4).

For flere år siden havde jeg, som tidligere nævnt, en række tilsyneladende overnaturlige oplevelser, der fik mig til at tro, at mine New Age-lærdomme var fra Gud, og at jeg var på rette vej. Jeg havde ingen ide om, at der fandtes en Bedrager, og at jeg blev åndeligt bedraget. Det hele startede med, hvad der syntes at være en uskyldig psykisk behandling. Idet jeg forsøgte at behage en kvinde, jeg lige havde mødt, aftalte vi at se en ven af ​​en hendes venner, som var en omrejsende clairvoyant fra Canada. Jeg var noget skeptisk, men blev overrasket over, hvor meget den synske syntes at vide om mig. Hun beskrev ting, som jeg aldrig havde delt med nogen. Dette gav hende troværdighed i mine øjne, og satte mig op til det, der skete senere i vores samling.

I ”The Light that was Dark”, beskrev jeg, hvad der skete: Det var mod slutningen af seancen, at jeg først mærkede den hvirvlende fornemmelse over mit hoved. Jeg prøvede at ignorere det, men det ville ikke gå væk. Det var en mærkelig, men ikke ubehagelig følelse, der syntes at flagrer og vibrere og endda snurre over mig. Jeg blev forskrækket, da Bonnie tog det op: "Er du klar over, at der er en kugle af lys over dit hoved?"

Jeg var målløs. En kugle af lys? Var det det, jeg følte? Dette var ved at blive lidt vild.

Jeg fortalte Bonnie, at jeg havde følt noget over mit hoved, men ikke vidste, hvad det var. Hun sagde det igen: "Det er en kugle af lys."

Et øjeblik forsøgte jeg at forstå, hvad kuglen af lys gjorde over mit hoved. Så stillede jeg det indlysende spørgsmål: "Hvorfor er der en kugle af lys over mit hoved?" "Du bliver vist at du får en masse hjælp fra den anden side," sagde hun faktisk.

"Hvad mener du med 'den anden side'?"

"Den åndelige verden," var hendes hurtige svar. "Familie og kære, der er gået bort, såvel som engle og andre ånder, der uanset grunden dertil er sympatisk indstillet over for dit liv. De giver sig til kende for dig. De rækker ud efter dig og lader dig vide, at de er tilgængelige, hvis du ønsker deres hjælp." Bonnie smilede, hun syntes glad for denne opvisning af opbakning.

Jeg var fascineret over, at der var en åndeverden, og smigret over dens interesse i mig. Jeg bad Bonnie om at uddybe det. "Dem på den anden side ved, hvad du går igennem. Selv om de giver sig til kende for dig, vil de ikke involvere sig i dit liv uden din tilladelse. Hvis du ønsker deres hjælp, bliver du nødt til at spørge .... " [3]

Jeg sad tilbage i min stol og forsøgte at forstå det. Hvor fantastisk, tænkte jeg, at vi kan nå ud til den åndelige verden. Der er virkelig en åndelig dimension derude, villig og i stand til at hjælpe os. Jeg vidste i det øjeblik, at jeg ville have deres hjælp. Jeg forstod, at ​​lyskuglen var kommet på et perfekt tidspunkt - i seancen og i mit liv. Det havde givet mig en tiltrængt følelse af godkendelse. Jeg følte mig bedre tilpas med mig selv ved at vide, at et sted derude i universet blev jeg virkelig taget vare på. Pludselig følte jeg mig ikke alene. Så vidt jeg vidste, havde lyskuglen været en medfølende gerning, og jeg var taknemmelig. [.4]

I min bog fortsætter jeg med at beskrive, hvordan jeg senere samme dag bad og adspurgte alle dem på "den anden side" om at komme ind i mit liv. Kort efter for mit liv af sted som et raket-skib ind i i New Age, og det, jeg troede, var oplevelser fra Gud, begyndte at strømme ind i mit liv. Jeg forstod ikke, at jeg lige uforvarende havde involveret mig med en vildledende åndelig verden, som er fuldt beskrevet og advaret om i Bibelen. Det var først fem år senere, at jeg kom til at forstå, hvad der sker, når man involverer sig med åndelig ledelse, der ikke er fra Gud, men fra hans åndelige Modstander.

Mange New Age ledere i dag beskriver lignende overnaturlige oplevelser som indledning til eller yderligere forstærkelse af deres deltagelse i den falske lære i New Age. I sin bog, ”Love is Letting Go of Fear”, beskriver psykiater Gerald Jampolsky, hvordan han i 1975 - en vanskelig tid i hans liv - fik en kopi af ”A Course in Miracles”. En dag, mens han læste i bogen, hørte han en "indre stemme" sige: "Læge, læg dig selv: det er din vej hjem." [5]

Jampolsky var overnaturligt imponeret over den indre stemme og via det, han læste, og han blev næsten øjeblikkeligt omvendt til den "Gud" og "Kristus", man finder i ”A Course in Miracles”. Han har været en fremtrædende fortaler for ”A Course in Miracles” samt New Age-leder lige siden. I 1979 blev hans bestseller om ”A Course in Miracles” offentliggjort. Titlen er ”Love is Letting Go of Fear”. Det var denne bog af Jampolsky, der førte mig til ”A Course in Miracles”, og fik mig til at gå endnu dybere ind i New Age-læren.

New Age-lederen, Marianne Williamson, hævder, at hun for nogle år siden, efter et "nervøst sammenbrud" og midt i sin undersøgelse af ”A Course in Miracles”, mødte "Jesus." En aften, sagde hun, følte hun tilstedeværelsen af "Jesus" ved sin seng. "Jeg var ikke normal, og jeg vidste det," sagde hun. Idet hun ikke forstod den vildledende åndeverden og vigtigheden af at prøve ånderne, begyndte hun at tale til den tilstedeværende, som hun formodede var den virkelige Jesus:

"Jeg sagde til Jesus: "Hvis du kan give mig mit liv tilbage, hvis du kan genoprette mig på en eller anden måde, så vil jeg gøre, hvad du vil, jeg skal gøre i resten af ​​mit liv." Ligesom folk gør en pagt med djævelen, gjorde jeg en pagt med Jesus" [6]

Williamson’s karriere voksede til skyerne efter, at bogen”A Return to Love: Reflections on the Pronciples of A Course in Miracles” blev godkendt med stor begejstring af Oprah Winfrey i The Oprah Winfrey Show. Williamson har været en internationalt anerkendt leder i New Ager/Nyt Evangelium lige siden.

Hun og Neale Donald Walsch, medstifter af ”The Global Renaissance Alliance” - der inkluderer mange prominente New Age-ledere - promoverede de New Age-lærdomme, der snart ville blive beskrevet alternativt som "New Spirituality." Den "Jesus", som Williamson følger, er den falske New Age "Jesus" fra ”A Course in Miracles”, ikke den virkelige Jesus i Bibelen.

New Age/Nyt-Evangelium-lederen, Neale Donald Walsch, var en desillusioneret, deprimeret tidligere radio-vært fra et talkshow, public-relation professionel og mangeårig metafysisk søgende [7]. Han satte sig ned en aften og skrev et vredt brev til Gud. [8] Men han blev chokeret, da "Gud" syntes at besvare hans brev ved at tale direkte til ham gennem en indre stemme.

Denne aftens og fremtidige "samtaler" nedskrev Walsch med alle de dikterede svar på hans spørgsmål. Disse samtaler blev offentliggjort i 1995 som ”Walsch’s Convertions with God: Book 1”. Bogen var den første i en serie af bestsellers i serien: ”Conversions with God”. Han er en af ​​de mest synlige og udtalte New Age-ledere i dag, da han direkte opfordrer alle til at acceptere det "Nye Evangelium" i den "Ny Spiritualitet": at "Vi alle er Én."

Da overnaturlige oplevelser synes godkendt hos så mange af os på kritiske tidspunkter i vore liv, tvivlede de fleste af os ikke på de tilsyneladende "sandheder" i vore erfaringer. Men vi kendte ikke Bibelens advarsel om at "prøve" ånderne for at sikre, at det ikke var vildledende ånder, der leverede falske lærdomme. Mange andre New Age-ledere og utallige folk som mig blev fra dag til dag drevet ind i New Age ved lignende møder med den åndelige verden.  
-------------------------------------
Endnotes
1. Robert H. Schuller, Self-Esteem: The New Reformation (Waco, Texas:
Word Books, 1982), p. 19.
2. Rick Warren, The Purpose-Driven Life, p. 31.
3. Warren Smith, The Light that was Dark, p. 16–17.
4. Ibid., p. 17.
5. Gerald G. Jampolsky, Love Is Letting Go of Fear (Millbrae, Calif.: Celestial
Arts, 1979), p. 2.

6. Elena Oumano, Marianne Williamson: Her Life, Her Message, Her
Miracles
(New York: St. Martin’s Press: St. Martin’s Paperbacks, 1992),
p. 91–92.

7. Neale Donald Walsch, Friendship with God, p. 280–283.
8. Walsch, Conversations with God: Book 1, p. 1–2.